Saturday 17 September 2011

Nakcari ketenangan :)


Okay sekarang kita semuwe ni semakin meningkat dewasa kan?Mane ade umo semakin muda.So macam semuwe tahu banyaklah mende masalah past satu satu yang akan datang.Contohnye . . .

Bagi yang upper form cam aku banyak cabaran yang datang.Lebih lebih lagi cam aku yang amek pure
sains.Kalau dulu boleh lah nak main main.Study pun esok nak pekse baru bukak buku.Tapi lain sekarang.Nak main pun kene pikir banyak kali.Kalau aku rebat jea study belakang cite.Pastuh result un hampeh.So, dalam masa ni lah fikiran kucar kacir nak pikir sal study,family,kekawan lagi.Aku ase boleh naik gila kot. So, ape yang aku nak cakap ketenangan sangat lah diperlukan dalam kehidupan.

Antara cara yang boleh buat kita tenang . . .

1.Amalkan lah amek wuduk sokmo
2.Paling penting dengar cakap mak(ceh baget dengar)
3.Jadilah diri anda sendiri.
4.Berbuat baik lah dengan semuwe orang termasuklah haiwan yang ade kat rumah:P
5.Kalau boleh simpanlah rahsia selagi mampu.
6.Bab kata ANNA stay strong
7.Makan lah seberapa banyak coklat yang anda nak.HAHA
8.Nyanyi kuat kuat. Hiraukan orang yang memerhatikan diri anda :)

Diantara semuwe uh aku suka yang lapan.Satu cara yang berkesan wa cakap lu.Try lah kalau nak.Just ignore je sore sore yang kurang menyedapkan uh.Aku just taip ape yang aku rase betul.Kalau korang rase tips diats boleh diguna pakai just try lah.Last word

Peace :)
Thank you for reading:)

No comments:

Post a Comment